Finanční gramotnost je důležitou součástí předmětů matematika a prvouka. Seznamujeme se s pojmy PENÍZE, MINCE, CENA CELKEM, ZBYTEK, DLUH.
- Rozpoznáváme hodnotu mincí.
Pracujeme s papírovými penězi a mincemi. Rozměňujeme papírové peníze na drobné mince. - Nakupujeme.
Děti nakupují „v třídním obchodě“ zboží dle svého výběru: hračky, školní potřeby, pečivo atd. V peněžence mají např. papírovou dvacetikorunu. Zjišťují cenu nákupu a kolik dostanou vráceno. Pracujeme s pojmem dluh. - Finanční gramotnost v praxi.
Pracujeme s opravdovými penězi. Navštívíme obchod ve městě a nakupujeme drobné zboží v papírnictví nebo bufetu. Děti se učí komunikovat s prodavačkou, spočítat si hodnotu nákupu a zkontrolovat vrácené peníze. Na své nákupy v opravdových obchodech se děti vždy velice těší. - Úlohy na kapesné.
Kolik dostávám kapesné, kolik utratím, co si můžu koupit, kolik chci ušetřit, jak dlouho mi to bude trvat…